Friday, June 22, 2012

Berubah . . .


Aku punya niat ..


Aku ingin menjaga percakapan ku

Ya ,aku ingin menjadi seorang gadis yang menjaga percakapannya . Tidak berdasarkan nafsu semata-mata. Tidak tersasar jauh dari agama .. Tetapi bila bersam temanku, aku lalai.Bercakap hanya bila perlu . .Setiap patah perkataan ku membawa dosa yang berguni untuk aku pikul kerana percakapanku hanya sia sia belaka .

Aku ingin menjadi seperti gadis gadis dijanjikan syurga oleh Allah

Aku memang punya niat aku ingin menjadi seorang gadis yang menjaga batas pergaulannya . Aku juga ingin menjadi seorang gadis yang mulia di sisi Allah.Aku ingin menjadi seorang gadis yang tidak ditinggalkan arus kemodenan .Aku ingin menjadi seorang gadis yang tinggi martabatnya di mata Allah .Tapi mana usaha nya ?


Aku ingin mencintai Allah semata mata

Tapi ,aku hanyut juga dalam arus sosial yang semakin berleluasa .Tapi Ya Allah ,peliharalah aku dari melakukan maksiat .Kuatkan lah iman ku agar tidak tergoda dengan godaan syaitan durjana!

One day InsyaAllah

Moga dibukakan pintu hatiku.

Aku bukanlah sebaik baik manusia , tapi aku takmahu menjadi sehina hina manusia .
Bagaimana yang sunat?
Apa yang wajib aku buat ,aku buat ..
Kadangkala aku lebih memntingkan yang dunia dari akhirat, sedangkan akhirat itu kekal abadi,
Apa saham ku di akhirat?
Aku juga masi mempunyai hati untuk mencintai manusia,
Yang paling penting sepentingnya,
aku ingin menjaga agamaku.

Aku malu ,
Aku malu melihat berita apabila ada kes tangkap khalwat .Sehina-hina seorang pelacur ,dia dibayar apabila disentuh .Tapi ,gadis gadis zaman sekarang ?PERCUMA ,buat kat hotel murah pun takpe ,kereta pun takpe .Nauzubillah

p/S: so harap-harap aku sentiasa di bawah payung hidayahMu Ya Allah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...