Monday, July 2, 2012

Adakah kau jodohku? Benarkah?


Assalamualaikum

Jodoh
adalah rahasia Illahi yang harus kita imani. Kita sebagai manusia hanyalah menjalankannya saja dan keputusannya tetap Dia yang punya. Tanda-tandanya hanya Allah yang Maha Tahu. Entri ini adalah sekadar perbincangan, bukan artikel yang menerangkan. Bagaimana nak tahu siapa jodoh kita????

Even Miera pun masih tertanya-tanya: Siapakah jodoh ku, Bagaimana nak tahu siapa dia? siapakah insan itu?

Ehem2.

Bagi Miera, biarpun Miera sendiri masih tidak terlibat dalam urusan nak mendirikan rumah tangga, biarpun Miera sendiri masih tidak tahu siapakah jodoh Miera, But my oppinion, usaha mencari pasangan hidup yang beramal dengan agama ialah satu KEMESTIAN!

"Jodoh pertemuan di tangan tuhan"

Anda ada pendapat? Kalau ada, mohon dikongsikan di sini.

Actually the main reason Miera tulis entry ni adalah kerana my friend yang dah hampir putus ngan bf dia. humm sejak awal diorang together I know that they are not meant to each other.... BUT jangan korang pikir Miera ada 6th sense.. ok.. No NO No miera tak ade pun 6th sense tu.. BOMOH ke aku ni ramal hubungan orang ?? (tak ok.. kalau nak tanya laki tu sesuai ke tak ngan korang hang pi wat solat Istikharah.. awat hang tanya aku..)

Untuk dapat pasangan yang baik, diri sendiri perlu jadi baik.

Okay. Actually dear readers .. kalau nak tengok kita punya pasangan tu seCOCOK ke tak dengan kita, senang je!! its simple :) (macam dah ada pengalaman je aku cakap ni) Yupp. Tengok la muka dalam gambar anda. Ya.... Ya kalau muka dia tu sama.. ha berjodohlah korang ...

Antara tanda orang tersebut ialah jodoh kita ialah adanya keserasian, tidak terlalu berbeza.

Kalau korang tak nampak persamaan muka korang berdua, try tengok gambar korang bila senyum. Ha?? tak SAMA! Kajian mengatakan "senyuman setiap manusia berbeza kecuali bersama pasangan mereka dan ahli keluarga mereka". err. But this is fact. Sorry to say.

Apa-apa pun, perbincangan ini pun adalah sebahagian daripada ibadah. Membentuk keluarga dan generasi umat Islam yang soleh-solehah ialah sebahagian daripada sunnah Nabi kita s.a.w. yang mulia.

Okay. Korang boleh kata, ini nonsense. BUT!. Cuba tengok gambar your ma and your dad. Tengok senyuman diorang.. sama kan? Memang tak banyak beza. Bentuk muka diorang, Ya. Tak banyak beza. Paling paling pun, kalau ada beza, Cuma beza kat kulit diorang. But their face's shape still will not have a lot of different.

"habis, macamana pulak dengan persamaan muka pada pasangan.?"

Okay. kalau hubungan anda dan pasangan UMPAMA TELUR DI HUJUNG TANDUK korang buat apa nak tunggu. kepada korang yang berkapel yang muka tak iras dengan bf/gf korang, yang korang rasa macam tak ngam, putus aje. Ohh. Common. For crying out loud, it's worthless. Cuba lah korang lihat pada kesan jangka panjang.Which iskorang kena teroka apa yang korang nak buat pada masa hadapan. Ya kesan jangka panjang!!

It's okay to be single for a while. YES! Because, Allah is saving you for someone special. It's true. You guys are made to be the best partner of life. Allah is saving you. Cuma kita tak tahu siapa jodoh kita. Except yang dah berkahwin.

Interesting tak??? masa hadapan adalah benda yang menarik untuk di explore. Yup. Masa hadapan sangat misteri. So, the conclusion is, do believe in fate. It's will definitely comes around. Just kita je tak tahu bila benda tu berlaku. But still, ada kaedah kita nak tahu orang tu jodoh kita. And kaedah ni sekadar atas dasar kajian dan pemerhatian. And I hope you guys enjoy the facts. Wallahualam.





p/s: Terima kasih sudi baca. rasa macam nak kahwin esok sebab nak tahu siapakah lelaki yang tercipta buatku.... I wanna be the best partner for the future husband. I believe in fate even it is mystery <3 dan aku juga ingin melengkapkan sebahagian tulang rusukmu yang hilang .. siapalah ye tunggu je lah ..








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...