Monday, January 7, 2013

Di mana Hebatnya Wanita?!



Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan,

 memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari

 pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki.

Assalamualaikum readers esok I've got 1 paper for exam: ISLAMIC STUDIES.  BUT before that Miera nak berkongsi penulisan dengan readers mengenai wanita... selamat membaca.

Hebatnya aku bukan kerana kepintaranku
Hebatnya aku juga bukan terletak pada kecantikan rupa parasku
Hebatnya aku bukanlah jua kerana diriku dikenali ramai

Tapi  hebatnya aku kerana
Aku mampu terus berdiri menyelesaikan masalahku 
Mampu berdoa dan percaya bahawa ALLAH  adalah sumber “kekuatanku”
sekarang Miera sedang berhijrah ke arah ini. mungkin Mira bertudung sebelum ni tapi belum sempurna. Doakanlah penghijrahan Mira ni istiqamah

kau melihat diriku hebat melukis kekuatan melalui proses kehidupan
Bersabar saat tertekan
Tersenyum walau hatiku kuat menangis

Diam saat diri ini terhina dan dihina
Pesonaku terselah saat aku memaafkan
Itulah AKU
dan itulah seorang wanita  Hebat Bukan seorang wanita?
p/s: Miera doakan agar pembaca akan dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dan diampunkan dosa-dosa lampau. Hijrahlah diri kita dari keburukan kepada kebaikan.Amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...