Saturday, January 12, 2013

Pesan Buat Yang Halal BagiKU


Kepada bakal yang halal buatku, aku ada pesanan buatmu
Bakal imamku, cinta agung adalah cintaNya...
Aku ingin memesan padamu..cinta manusia bakal membuatmu alpa..

Ingin aku menasihatimu, janganlah kau menyintaiku lebih dari kau menyintai Rabb mu..
Ingin lagi aku berpesan padamu, jangan mengingatiku lebih dari kau mengingati Yang Maha Esa..
Bakal yang halal bagiku, janganlah kau mendoakanku lebih dari kau mendoakan ibu bapamu..
Ya Allah tolong kau sampaikan kata-kata ini kepadanya...
Bakal imamku... dahulukan ibu bapamu kerana di situ letaknya telapak syurgamu..
kerana iman yang kau ada aku bertaut bukan rupamu.. 
 Sesungguhnya aku mendambakan zuhudmu bukan harta kekayaanmu..
dan pasti seandainya pekertimu mulia aku akan mencintai pekerti santunmu itu..
Aku bakal makmum mu ingin menegurmu, usahlah kau mengagungkan cinta manusia..
Usah kau  tenggelam dalam angan-angan mu..
dan janganlah sekali-kali nafsu mengawal fikiran mu..
 Aku milik Yang Maha Esa..
Aku jua milik keluarga..
Namun satu yang pasti... aku akan sentiasa mengingatkanmu akan tanggungjawabmu yang besar kepada keluarga..itu janjiku.
Aku tidak mahu ada cinta yang terucap dikala cita-cita belum tergapai...
 diri ini enggan dirapati kerana menjaga batasan cinta hanya buat yang HALAL bagiku sahaja..
tidak sesekali aku ingin menjadi fitnah besar kepadamu...
apatah lagi menjadi punca utama kegagalanmu..
suatu yang pasti.. aku sentiasa berdoa agar Yang Maha Kuasa menjaga dirimu dimana jua kau berada..
Aku tidak tahu diri mu siapa. tapi dirimu sudah ditetapkan bersamaku di luh mahfudz.
Aku mendoakan dirimu berjaya dalam impian dan cita-citamu..
satu hari nanti aku berharap kaulah penyokong dalam kejayaanku..
Sungguh aku mengimpikan cinta suci yang terjaga..
cinta yang berbunga kerana Allah tidak ternilai harganya..
Apa yang aku mahu, hubunganmu dengan Yang Maha Kuasa terpelihara..
Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapa si dia.. Moga pesananku sampai padanya walau aku sendiri tidak mengetahui siapa dan dimana si dia berada..
p/s: Moga dia seekor lebah yang sentiasa memuji keagungan Yang Maha Kuasa memasuki taman larangan dengan pekertinya dan bertemu mawar berduri yang terjaga oleh tuannya.Akan aku pelihara diriku untukmu sehingga kita bertemu suatu hari nanti...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...