Tuesday, August 6, 2013

Saya Nak Mengahwini Anak Pakcik SEBAB..

Assalamualaikum and HI! Readers2 Miera =)

tetiba Cik Miera Maira ni terfikir nak share pasal ‘CINTA ISLAMIK’ lah kat pembaca belog Miera. Kan kan dah lama Miera tak share pasal Cinta Islamik dengan Ualls.  Motif sangat post pasal cinta Islamik kan sambil dengar lagu Jalan Cinta by Sherina which is background music wedding Irma Hasmie. OK lah  ualls ini merupakan kisah yang Miera terbaca kat FB mengenai :

“Saya Nak Mengahwini Anak Pakcik KERANA 8 PERKARA”

Ialls pun tak surelah kisah ni betul OR kisah ni takda kena mengenapun dengan yang hidup atau yang mati MEANS? Cerita ni hanya rekaan semata-mata. Mungkin apa yang bakal dikongsikan dapat membantu kaum ADAM di luar sana untuk melamar gadis pilihan hatinya. SO sama-samalah kita membacanya~

Kisah bermula dengan soalan bakal bapa mertua kepada bakal menantunya.

Bakal Bapa Mertua: “Habaq mai knapa hang sibuk nak cepat-cepat kahwin      dengan anak pakcik! Bagi pakcik 10 alasan kenapa? Kalau hang rasa 10 soklan tu macam banyak sangat, bagi 8 pun OKlah”

Bakal menantu: “Ok abah macam ni. OPS silap pakcik! Tersasul pulak~”

1 ~ Menurut hadith kalau kita dah jumpa pasangan harus kahwin cepat2.

2~ Saya mahu menjaga mata, hati dan kemaluan.

3~ Ajal bila-bila masa je, kahwin awal ni sebab nak ikut sunnah.

4~ Abah mati bila-bila masa je kan? OPS silap lagi pakcik. Maaf tersasul-sasul mulut ni. Saya inginkan zuriat yang membahagiakan dan mendoakan kami.

5~ Sedangkan memandang isteri sahaja sudah perolehi pahala, bila saya dapat beribadat dengan isteri ni pahalanya berganda.

6. Dapatlah saya berfikir lebih matang serta bijaksana bagaimana mahu menyara keluarga dan dapatlah saya merasa tanggungjawab sebagai seorang suami.

7~ Saya ingin menjaganya serta mendidiknya dengan kehidupan agama dan saya ingin mengambil amanah ibu dan bapanya.

8~ Off course lah sebab saya sayang dan cintakan anak abah!

Bakal bapa Mertua: “SOBSOB (pakcik tu lap hingus dia. Nangis ualls.) OKlah hang kahwinlah dengan anak abah. Moga hang mampu membahagiakan dia lebih dari apa yang abah mampu lakukan” (pakcik tu gelarkan diri ABAH sebab dah restu heheh)

p/s: dalam cerita di atas ni Miera ada ubah sikit dari cerita yang di FB tu sebab nak bagi menarik untuk dibaca =) Zaman solo anda ni dah membosankan? Dan anda merancang untuk mengakhirinya? Bagi kaum ADAM kat luar sana semaikan 8 benda kat atas ni dalam hati awak ya. Mudah-mudahan kita mendapat jodoh yang terbaik. Dan Bakal yang nak bertaaruf atau meminang kat rumah Miera ni nanti jawapan kat atas ni lah kalau boleh bagi kat ayah Miera ya *OK buat masa ni tiada calon. DAN masih menunggu jodoh yang ALLAH tetapkan semenjak luh mahfudz untuk Miera~

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...