Wednesday, April 2, 2014

Anda Nak Jadi Glamour ?

 
glamour kau nyah dapat masuk dalam blog miera
 
Acapkali miera dihujani pertanyaan (cuba anda bayangkan titisan air liur ynag menyembur bagaikan hujan lebat, ok itu over!) bagaimanakah caranya bagi menambahkan trafik blog, pembaca blog ramai tapi follower nya sedikit pelik bukan? Bolehkah awak berkongsi rahsia kekreatifan penulisan awak dan sudikah awak menjadi queen of my heart, my name is Choi SiWon. Ya anda sememangnya sudah tahu perempuan yang bernama amirah ini mereka soalan yang terakhir itu. Over ok miera!

Saya akan berkongsi tips kepada anda bagaimana untuk menjadi blogger yang baru menapak seperti saya (Alhamdulillah tersenarai antara top 50 blogger of the year) walaupun baru tetapi mampu menjana pendapatan hasil peningkatan pengunjung di blog saya yang tak seberapa ni.  

saya ingin lebih ramai lagi orang yang kat luar sana merasai betapa bestnya memiliki blog sendiri dan kini pembaca blog saya sudah menghampiri 19k+ saya begitu happy menaip rahsia yang telah sekian lama saya simpan sebagai seorang blogger amatur. Dalam dunia ni ilmu harus kita kongsikan untuk menambah lagi rezeki =)


So, let me present tips menjadi blogger Berjaya (actually miera tak layak pun nak kongsikan tips ni sebab miera belum famous lagi)

1.   tajuk belog yang rare

tajuk belog miera ialah ‘miera maira iz mumbling troubling’ . siapa la sehh miera maira iz mumbling troubling ni? Apa la yang dia bebelkan apa yang dia trouble kan? ~ klik lah belog miera maira iz mumbling troubling bagi membaca cerita nya~ Tajuk belog anda haruslah sentiasa menarik perhatian pembaca, yalah supaya blog anda rare berbanding belog-belog yang lain.

 

Cubalah kalau miera letak Ceritera Cinta Miera atau The Dairy (tenusu) of Miera or My Life My Belog or My Online Notes, chuolls nak click ke blog ni? Serious la wei???!

2.   Tajuk entri yang hangat!
Bermula dengan tajuk yang HOT lah akan membuatkan orang nak klik blog anda. Even benda ni antara common sense lah di kalangan blogger tapi Miera nak bagitahu jugak! Tahukah anda dengan hanya tajuk entri “ New Scandal of Robert Pattinson” trafik Miera akan melonjak sebanyak 20%?

 

3.   Please Don’t!

Elakkan menggunakan ejaan dan bahasa mat rempitz or bahasa pasar like TITTEW NAK CITERR SATU CITER , KBAI!. kalau boleh elak lah menggunakan short form . for example aku jadi aq. Sayang jadi syg. Emak jadi omak eh ni takpa tak salah pun. Bahaha. Kenapa ya kena elak? Sebabnya bila anda search something takkan lah anda taip bahasa shortform, bahasa pasar dan mat rempitz tu. Takda kan?

 

4.   Gambar mesti cantik!
yalah takkan lah gambar yang blur anda nak suruh orang tengok kan. Alhamdulillah setakat ni thanx to my Samsung camera yang mempunyai 12.3 megapixels.

 

5.   Make money with your blog

Bagi menjana pendapatan di blog dengan mudah, sila daftarkan diri anda di www.nuffnang.com.my . Miera sudah. Anda bila lagi?
ingenius dan blogger yang tiap hari scroll tentang isu MH370. pray for Mh370.

 

p/s: please dong please sila ambil ilmu yang saya share ni untuk diaplikasi di dalam blog anda. After this tak perlulah anda berblog secara percuma why not anda berblog sambil menjana pendapatan serious mula-mula rasa income dari berblog ni sikit . lama-lama anda akan rasa dengan berblog ni best sambil berblog sambil dapat duit! Saya berpeluh-peluh menaip entry ini after siapkan my assignment just nak share dengan mereka yang newbies dalam dunia blog ini. Anda faham tak apa yang miera nak sampaikan? Ok jangan lupa hantar karangan summary kat office teacher miera nanti ya. Tibohh.

Tajuk entry yang over ni pun just nak tarik trafik yang tinggi je ok , besar pengaruh nya bila tajuk entry kita ni rare! Segala pertanyaan bolehlah di email kan kepada nurulamirahmohdyunos@gmail.com


Selagi saya boleh jawab saya akan jawab. Cepat atau lambat tetap saya jawab =) kbai~ ok saya tak glamour pun tajuk ni je over!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...