Saturday, December 29, 2012

Duhai hati Carilah Yang Hakiki!




Ya Allah
 jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padamu
agar bertambahlah kekuatanku untuk menyintaimu.

Ya Muhaimin
jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya tertaut padamu
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana..
Jika aku jatuh hati
jagalah hatiku padanya
agar tidak berpaling darimu.

Ya Rabbul Izzati
jika kau rindu
rindukanlah aku pada seseorang
yang merindui syahid di jalanMu.

Ya Allah jika aku menyintai kekasihMu,
Janganlah kenikmatan itu melibihi
kenikamatan indahnya
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMU
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepadamu.

Ya Allah
jika kau menghalalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga melupakan cinta hakiki dan rindu abadi hanya padaMu.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Miera nak share lagu yang first time miera dengar tapi sudah jatuh hati dengannya. Bolehlah anda fahami liriknya

DeHearty-Permata Yang Di Cari
Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya 
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah 
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu

#lirik yang miera merahkan dan bold kan tu means that i loike that word 




p/s: Salam readers. Malam2 maca ni tiba2 soal ni timbul lagi ..So bacalah ... Semoga hati ini sentiasa istiqamah.  doakan Mira ya.Apa yang ingin kucari ialah imam yang bakal memimpinkan ku semakin dekat dengan Mu Ya Rabb.Amin...Sesungguhnya tidak perlulah kau datang dari keluarga yang berada atau kau masyhur aku hanya memerlukan pemimpin beriman itu sudah cukup kaya buatku. Semoga dunia aku bahagia dan akhirat ku terjaga. 


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...