Friday, July 19, 2013

Jom Menjelajah Aussy!


“kakak,sementara kakak cuti ni kitorang dah plan nak spend time pergi trips ke Terengganu.” OMJAY , TERENGGANU! Ececeh excited kita! Tapi Miera memang dah lama sangat dah tak pergi trip dengan family. Biasanya my aunt lah yang akan ajak pergi holliday semua ni. And last time yang Miera pergi trip Singapore tu pun Miera plan sendiri. Biasanya kalau nak gi mana-mana trips Miera akan survey tempat famous apa nak lawat. Apa yang lainnya tempat tu berbanding tempat percutian lain. Pasal makanan apa yang special apa kat situ.. and what to bring back as souvenir to family and friends. Bagi Miera semua tu penting!

Okay last time Miera gi Singapore trip Miera yang research sendiri. Okay, after Singapore tempat yang Miera nak visit adalah Bandung and Australia. So, hari ni Miera bawa anda bersama Miera buat research sikit untuk holiday ke Australia. Here is the best tourism website ever

www.australia.com




 

Australia.com punya web ni anda boleh setkan dengan pelbagai bahasa, sangat awesome web ni, dan pelbagai language dari pelbagai Negara disediakan! Untuk yang di atas ni Miera setkan dengan Bahasa Melayu supaya ianya lebih mudah~
 


 

 

Dari sebelum anda memulakan perjalanan, semasa anda merancang perjalanan, hinggalah semasa di sana semuanya LENGKAP! Inilah planner percutian Miera. Tak payah dah gi Tanya mana-mana office tourism.

Semasa menjelajahi Autralia.com nilah Miera mengetahui mengenai ‘Pacific Indian’. So, Miera memilih Paciific Indian Trip! Ececeh suka lettuw~ Let’s begin our journey!!!


 

 

Mengenai flight Miera memilih AirAsia ! Jimat! This ticket flight is, for two. Ini baru untuk dua orang IF my whole family join this trip hah, the total is RM4770 only for flight ticket. Ini baru ambil Air Asia kalau ambil MAS tak tahu lah~
 

 

Get ready guys. Duit Malaysia dengan Aussy all multiplied by RM0.34. OK!

So, Pacific Indian TRIP once in a lifetime. Yahoo!
Indian Pacific (trip-worldtravellist.com)
melintasi 4.352 km dari Perth sampai Sydney, Australia. Dengan interior design yang antik, kereta api Indian Pacific akan menjadi mesin waktu kembali ke era 1960-an.
Menjadi penumpang Indian Pacific tak semata terlelap dalam perjalanan kereta api.
Ini kan sekali seumur hidup =) ececeh apa kata kita tengok dulu dalam kereta api Indian Pacific ni! dengan hanya AUS 2.092 per pax kita dah boleh naik Gold Service. Ada je Platinum service tapi Miera pilih Gold Sevice jugak sebab kan sekali sekala!

 
 
OK! Malas nak fikir banyak ambil je pakej percutian.. memang banyak disediakan.
(length of stay, tempat nak visit semuanya ada dalam pakej-pakej percutian. Ada banyak sangatt)
Antara attractions yang berada di Australia adalah anda boleh melihat Kangaroo Island, mengenali orang Asli Australia, nak beli hasil seni kraf , or shopping di Brisbane Queen street pun ok. Senang cerita before anda plan trip ke Australia kenalah rajinkan diri bukak website Australia.com
p/s: Jangan risau buat traveller muslim. Di dalam website Australia . com disediakan tips untuk muslim traveller . Trima kasih Australia.com dan kalau Miera nak jalan-jalan ke Australia dah senang and dah tahu dah , macam mana, and bagaimana nak plan trip ke sana. Bilalah na naik Indian Pacific yang BEST tu!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...