Friday, May 31, 2013

Tips: Membezakan Perfume Tiruan dan Ori !

Lancome minyak wangi perancis yang perlu anda cuba. Price agak berpatutan . Bau yang sedap. Dari mencari yang tiruan cubalah yang original untuk kepuasan peribadi.
   
Nak cerita ke tak nak cerita ni.. kang cerita kata kita ni menunjuk-nunjuk . Rasa malas pulak nak bercerita pasal hal yang ni. Nanti kata show off lah pulak. Orang kita ni mana boleh tengok orang lain lebih nanti mulalah mengata. Jahatnya Miera ada persepsi buruk macam tu.
 
Actually apa yang Miera merapek meraban kat atas tu Miera ada something nak share dengan ualls ni. Macam mana nak beza perfume ori dengan fake punya. Yang mengajar Miera tentang macam mana nak differentiate perfume mahal ke murah adalah seorang promoter di outlet diamonds and cystal yang tidak asing dengan kita yang menjual perfume made in France (Swarovski Boutique) . Thanx to that girl yang telah memberikan Miera tips yang berguna untuk dishare buat semua . So, takdalah kita ditipu apabila membeli perfume . So lets begin our journey hyeahh!
 
Swarovski merupakan sejenis minyak wangi yang ori. Selesa dipakai. Berbau Floral. Made in France . dan mampu milik untuk semua. Minyak wangi yang jelita kerana ada batu permata yang cantik. sekali pakai melekat baunya hingga malam. Saya sudah memiliki anda bila lagi? (bajet iklan)
          


bahan-bahan yang anda perlukan untuk menyelesaikan kes minyak wangi ori OR fake:
1. mesti ada botol perfume satu ori satu fake
 
2. Turn the bottle upside down (turn it only do not shake OK!)
 
3. Goncang laju-laju hingga tahap infinity
 
4. Watch the bubble appear
 
5. Record time for the bubble to dissolve (chemist sangat ualls) macam dalam lab

6. Siapa surah buat lab report, lab ni tak ada markah untuk final pun BUT kena cari hypothesis dan buat analysis! BAHAHA

Hypothesis Kes Minyak Wangi Ori or Fake:
Semakin cepat bubble dissolve dari botol perfume, maka semakin fake lah minyak wangi anda.
Analysis Kes Mencari yang Ori atau yang Palsu:
Ratio solute dan solution yang dicampurkan di dalam setiap perfume was totally different. Kenapa buih cepat dissolve?
Ini kerana perfume tu banyak dicampur dengan air. Sebab tu lah minyak wangi itu Fake kerana banyak air .
If ori one, ratio solute dan solutionnya hampir sama (pekat)
so memang bubble perfume ori lambat disolve

So, kalau tak percaya boleh lah mencuba pergi ke mana-mana shopping mall shake minyak wangi yang RM300+ dan minyak wangi yang RM2o something. Then anda akan merasai hypothesis dan analisis saya betul.

Thats all from me, so go now grab the perfume and try this fun experiments! Tak membazir bila kita membeli sesuatu yang berharga untuk kepuasan diri sendiri. original perfume ni tahan lama kat badan. So it last for years not just few months like fake one. Spend arround RM100++ to get the ori one :)
 
Elizabeth Arden perfume. Sejenis minyak wangi yang sesuai untuk wanita. kerana perfume ini merupakan hadiah maka sayang untuk menyemburnya di badan sendiri. Mampu simpan. Elegance untuk mereka yang memilikinya. Sesuai sangat untuk mereka yang tersayang.
  
p/s: thank you for reading~

4 comments:

  1. Tips mcm ni ssh nk wat sbb xsemua botol perfume yg transparent..kalo jns botol yg dark mn bole nmpk buble tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. banyak je botol perfume yang transparent so test yang kat botol transparent ya =)

      Delete
  2. berbeza dengan penerangan world perfume lah, they said 'if the bubbles dispear less than 10 sec so it is original - if it take longger than that, it is fake base on water consumption" better check your fact is..

    hal shake bottle tengok bubbles ni jatoh No 9 'Bubbles formation. Upon shaking the bottle the bubbles that are made by the movement should disappear in a span of approximately 10 seconds, after it is shaken, if not, there is a possibility that it is pirated.When you shake the bottle it should not submit any junk, dirt or any other foreign substance. It should only contain liquid.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh hi sorry for taking so much time to reply this! =) I'm going to check my fact maybe after I end my bachelor degree... thank you bard!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...