Thursday, June 6, 2013

Cinta Tak Direstui

Tak naklah dengan Fahrin..

Miera nak bawak readers ke dalam sebuah journey yang mana pada akhirnya anda harus memilih jalan anda masing-masing. Cinta Tak Direstui.Ada sesiapa pernah experienced? Biasanya kita akan dengar nasihat “Ikut sajohh pilihan mak ayah jangan banyak membantah, tak cium bau syurga kang”. Boyfriend pulak bagi nasihat “Jom kita jumpa Tok Kadi Thailand, so kita boleh kahwin” CIS! Tak guna punya boyfriend apa punya cadangan lah..

SERUAN HATIMU KUAT MERONTA-RONTA MENGATAKAN HE IS THE PERFECT ONE!  Hanya kerana seorang lelaki tulen yang anda cintai ego yang setinggi KLCC menjadi serendah bangunan yang 2 tingkat saja. Sayang ketat-ketat! Sehati sejiwa mana boleh pisah.
BUT your parents tidak pun merasakan kehangatan cinta yang korang berdua rasa          

 ~crack bunyi hati terbelah dua~

Apakah sebab arus parents dan anda berbeza:

1)    Makcik tak berkenan nak tengok menantu yang macam hantu tu

2)    Pakcik sayang anak pakcik lagi belum puas pakcik berikan kasih sayang pada anak pakcik

3)    Kami dah ada calon yang sekufu dan setaraf. Dah buat perjanjian nak kahwinkan mereka dari kecik lagi.    
  

                              euww KPOP taknaklah                                                                                             

Huraian pertama: Your mom and dad ni sekilas air di laut sudah tahu ikan tu jantan ke betina. (ada kaitan ke dalam hal ni) So, bila mereka tengok dalam-dalam tahu dah calon menantu ke hantu sebab memang ada bezanya. Biasanya apa ramalan orang tua kita ni betul. Tapi tak semua betul jugak. First time judgement tu tak baik actually. Cuba, suruh parents kenal-kenal calon menantu tu dulu.

Huraian kedua: Apa yang kita patut buat kalau parents kita terlalu sayang sangat dengan kita sampai susah nak lepaskan adalah kita berdoa banyak-banyak supaya hati mereka terbuka untuk melepaskan kita kepada orang lain.. Niat nak berkahwin tu memang baik so to all parents outside there tak baik kita melewatkan benda yang baik-baik.

Huraian ketiga: Parents dah ada calon untuk anda? Ini kes parah.. sebab kalau kita menentang mahunya perang dunia ketiga meletus,silap-silap kes buang anak buang saudara boleh berlaku! *tetiba berkumandang lagu Azie pelamin Anganku Musnah. Biasanya calon pilihan mak ayah ni atas perjanjian dua sahabat yang nak mengeratkan persahabatan mereka. So, kalau korang tolak calon pilihan mereka means terputus lah pertalian sahabat antara mereka. Bila hati dah saying.. offer lah lelaki romantic dan handsome tahap maksima mana pun takkan pernah hati anda menerima .. betul TAK? Bagilah Fahrin ke.. Yong Hwa ke Christian Sugiono ke tetap taknak.

KALAU TAK IKUT PILIHAN MAMA ESOK JANGAN MAKAN IKAN KELI MASAK LOMAK CILI API..
 

Gue enggak mau sama ini OM Christian Sugiono
p/s: buatlah pilihan yang terbaik untuk masa depan.Kadang-kadang bila ikut pilihan orang tua ni..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...